Opony całosezonowe

Nowe opony całoroczne.

Wielu z nas zapewne nieraz pomyślało czy nie kupić nowych opon całorocznych i mieć spokój przy odwiedzaniu wulkanizatora co pół roku. Ma to jak wiele rzeczy w życiu swoje plusy i minusy. Do plusów możemy zaliczyć wcześniej wspomniane odwiedzanie wartsztatu i czekanie czasem dłuższe czasem krótsze na wymianę. Łączy się to dodatkowo z zaoszczędzeniem kosztów za usługę. Kupujemy 1 komplet kół, opon i możemy jeździć, aż do zużycia lub gdy poczujemy, że opona straciła swoje właściwości jezdne. Dodatkowym atutem jest to, że wcześniejsze opady śniegu nigdy nas nie zaskoczą, nawet jak przyjdą w nieoczekiwanych porach roku.

Do minusów nowych opon całorocznych napewno możemy zaliczyć to, że takie opony jednak trochę szybciej się zużywają niż nowe opony letnie (używanych w odpowiednim okresie) i nowe opony zimowe. Warto więc sobie przekalkulować czy taka opcja nam się opłaca. Minusem oczywiście jest też to, że opony całoroczne z pewnością nie będą sobie radziły w ekstremalnych warunkach zimowych tak jak opony zimowe. Co prawda od jakiegoś czasu u nas nie ma srogich zim więc na ten minus można lekko przymknąć oko. Chyba, że planujemy zgaraniczne wyjazdy np do skandynawii.

Wszystko zależy też od tego ile jeździmy. Jeśli pokonujemy małe dystanse, robimy w ciągu roku małe ilości km wtedy na pewno warto się zastanowić nad nowymi oponami całorocznymi. Jeśli robimy bardzo duże dystanse w ciągu roku wtedy lepiej założyć opony letnie lub zimowe. Oczywiście to kwestia indywidualna i każdy sam musi podjąć decyzję czy mu się to opłaca czy nie. Zawsze można oczywiście spróbować i przekonać się na własnej skórze czy lepiej mu na oponach sezonowych czy wielosezonowych.

Co do samego wyboru nowych opon całorocznych to z roku na rok coraz więcej producentów decyduje się dorzucić do swojej oferty tego typu ogumienie. Opony całoroczne występują w ofertach producentów klasy premium Continental, Goodyear, Bridgestone, Pirelli. W średniej klasie opon jak Uniroyal, BFGoodrich, Firestone i kończywszy na klasie budżetowej jak Viking, Dębica, Presa (grupa Yokohama). Obecnie najbardziej znane opony całoroczne to prawdopodobnie Dębica Navigator 2 oraz Goodyear Vector4Season.

Patrząc na nowe opony całoroczne praktycznie każdy znany ceniony koncern ma w swojej ofercie opony tego typu. Ciekawym "wynalazkiem" są opony Michelin CrossClimate+. Opon tych nie można zaliczyć do końca do opon całorocznych (nie posiadają one charakterystycznych dla zimówek lameli). Posiadają jednak zimową homologację, oznaczenie M+S i mogą być używane przez cały sezon.



e-mail: info@4tires.com.pl


Tel: 506 195 010


Pn-Pt. 9-17 on-line